אחד האתגרים העיקריים שבעלי בתי דפוס המכניסים פורמט רחב ופלוטרים לעסק שלהם נחשפים אליהם כאשר הם נכנסים לתחום, אינו השאלה כיצד להתמודד עם הצדדים הטכניים של ההדפסה, אלא כיצד לשווק את התחום.
ההדפסה בפורמט רחב שונה מאד במגוון המאפיינים השיווקיים שלה שלה מהדפסה שטוחה ומהדפסות האופסט.
היכולת לשווק תחום זה דורשת שינוי מחשבה והתמקדות בפרמטרים שאינם קיימים בעולם הדפוס הקונבנציונלי.
לקוחות קיימים של הדפוס:
רבים מבתי הדפוס הנכנסים לתחום הפורמט הרחב והפלוטרים עושים זאת בגלל צרכים בתחום של לקוח מרכזי אחד או יותר. לקוח שכזה גורם לך כבעל בית דפוס להחליט להכנס לתחום אך אין הדבר אומר שעליך להסתמך על לקוח או קבוצת לקוחות קטנה זו.
רעיון טוב יהיה לפנות לבסיס הלקוחות הקיים של הדפוס.
לקוחות להם אתה מציע מוצרי דפוס שיווקיים שונים המשרתים אותם זקוקים גם להדפסות לצורך תערוכות, שילוט, פרסום רכבים, חלונות ראווה ועוד...
ברור כי מסעדות להם אתה מפיק תפריטים זקוקות לרול-אפים למשל.
ברור כי כמעט כל העסקים איתם אתה עובד נזקקים לשילוט פנימי או חיצוני.
היכולת שלך לזהות אצל לקוחותיך את צרכי הדפוס שלהם בפורמט רחב והדפסות של פלוטרים תביא לך כמויות מרשימות של עבודה פוטנציאלית.
כאשר אתה מבקר את הלקוח שלך תוכל לזהות צרכים שלו בהדפסת שילוט פרסומי , על קירות על דלתות חלונות ואפילו על הרצפה. כל שצריך זה לזהות את הצרכים של הלקוח ולהציע לו.
לכל עסק צרכים רבים בהדפסה בפורמט רחב. יתכן שמישהו כבר עושה זאת, אך אתה תוכל להיות זה, שמדפיס עבור העסקים הללו, אם תאיר את עיניהם באפשרויות העומדות בפניהם. תוכל להציע לעסקים האלו הדפסות במחירים טובים יותר, באיכות טובה יותר או כחלק מעבודתם השוטפת האחרת אותה הם כבר מעבירים אליך.
הזמן את הלקוח אליך
שיטה טובה להגברת מכירות בכלל ולהגדלת נתח ההדפסה בפורמט רחב וההדפסה בפלוטרים יכולה להיות להזמין את הלקוחות אליך לעסק. להציג בפניהם רעיונות למוצרים, טכנולוגיות הדפסה חומרים עליהם ניתן להדפיס ואת האיכות. (כמובן שגם ארוחת צהריים לא תזיק). ניתן להזמין גם מעצבים של לקוחות וגרפיקאים על מנת להציג בפניהם רעיונות שלא חשבו עליהם.
צריך לזכור שבפגישה כזו העיקר יהיה להציג ללקוח את הפתרונות שיש לך להציע לו על מנת לעזור לו לפתח את העסק שלו, ועל ידי כך לשכנע אותו להתקדם לעסקה.
שיווק ע"י שיתוף ברשתות חברתיות
השימוש ברשתות חברתיות גובר והולך: שיתוף בפייסבוק, טויטר, לינקדין ואינסטגרם כולן דרכים לפרסום ושיווק של העסק שלך, ע"י הצגת היכולות שלך בפני קהל גדול יותר ויותר של לקוחות פוטנציאליים. הרשתות החברתיות השונות הן דרך מציינת לקדם את המוצרים שלך.
דוגמאות
שיטה מצוינת להרחיב את סל המוצרים וההדפסות שאתה משווק ללקוחותיך היא להכין דוגמאות לעבודות הדפסה בפורמט רחב ובפלוטר ללקוחותיך, שהם יכולים לבצע אצלך.
ע"י מתן דוגמאות ללקוחות אתה גם מעלה להם רעיונות למוצרים שיוכלו להדפיס אצלך וגם מראה להם את האיכות של עבודותיך בעת ובעונה אחת.